fredag 29 maj 2015

Civil olydnad

  1. För att det fanns en risk för oljeutsläpp vid provborrningarna enligt Greenpeace. 
  2. Det är en aktiv kämpe som kämpar för det de tycker är rätt och utan att tjäna pengar. 
  3. De tyckte att det var rätt att borda Nordica för att hindra fartyget från att nå sitt mål. De tyckte att det var deras skyldighet att kedja fast sig och få fartyget att inte nå sitt mål och förstöra miljön. De tyckte att bordningarna var nödvändiga för miljöns skull. 
  4.  
  • Släppa ut djur från laboratorier som utför djurförsök. 
  • Hindra export av svenska vapen till krigförande land. 
  • Sabotera fartyg som jagar val.
  • Gömma papperslösa flyktingar.
  • Blockera transport av radioaktivt avfall från ett svenskt kärnkraftverk.

Jag skulle göra det för att rädda djuren eftersom djuren inte ska behöva vara med om det. 
Jag skulle hindra export av vapen för att det inte ska bli mer krig. 
Jag skulle sabotera fartygen för att man inte ska jaga valar, de har också rätt att leva. 


5. Jag tänkte på det jag tyckte var viktigt för mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar