torsdag 27 augusti 2015

Reflektion v. 34- 36 Optisk konst

Metod: Man skrev sitt namn i dubbla bokstäver och sen gjorde man vågräta linjer mellan bokstäverna. På bokstäverna så ritade man små bågar.

Skapar bilden optisk effekt? Om inte vad kan du göra för att utveckla? Den skapar lite optisk effekt men för att få mer effekt så kan jag sätta linjerna tätare och göra bågarna lite mer böjda, och lite jämnare. 

Är ditt namn tydligt? Om inte vad kan du göra för att utveckla? Mitt namn är tydligt men jag kan göra det ännu tydligare genom att fylla i konturerna lite mer. 

Beskriv ett exempel som är tydligare än ditt eget, vad skillnaden är. Utgå från en kompis. Skillnaden mellan min och en kompis bild är att min kompis har ritat linjerna och bågarna med tydligare och starkare linjer än jag. Hon har också färre linjer än jag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar