måndag 21 september 2015

Mitt digitala liv

De digitala verktygen jag använder mig av är dator, mobil och tv. När jag använder min dator eller telefon så brukar jag ibland lyssna på musik, kolla bilder och vara inne på Facebook och Instagram. I skolan så brukar jag söka information och andra saker som jag behöver till skolarbetet. Jag brukar inte producera så mycket men ibland lägger jag in bilder och annat på Facebook och Instagram. De digitala verktygen kan vara till hjälp för det mesta men det är inte alltid så bra för jag får lätt huvudverk och det blir inte så bra att sitta framför en dator en hel dag då. Under skoldagarna så har jag 4h och uppåt i skärmtid eftersom vi har datorer i skolan och det tycker jag är för mycket skärmtid, men när jag inte har skola så har jag max 3h skärmtid om dagen och det tycker jag är lagom. Mina föräldrar bryr sig inte så mycket så länge jag inte sitter med datorn eller telefonen eller vid tv.n för länge. Jag brukar inte titta på tv så mycket och när jag sitter med datorn så är det oftast för att göra läxor. Jag och mina föräldrar är överens eftersom jag inte brukar ha så mycket skärmtid hemma och då behöver vi inte bråka om att jag har för mycket skärmtid. Jag tror inte att det är något jag behöver ändra när det gäller mitt digitala liv eftersom jag inte använder de digitala verktygen så mycket där hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar