måndag 13 april 2015

Redovisning Gipsmask

Min mask skulle vara målad som en fjäril med rosa vingar, svarta antenner och blå bakgrund som himlen. 
Den skulle inte ha några tillägg eller påbyggnader. 
Jag tänkte mig formen av en fjäril, som en ansiktsmålning på barn. 
Masken blev som skissen, men jag tog bort glittret som jag hade tänkt ha.
Det var lätt att gjuta med gipset, men det var lite svårare att måla på masken eftersom ytan var lite ojämn och färgen täckte inte så bra. Det var också svårt att komma på vad man skulle ha för motiv på masken och hur man skulle rita det på masken. 
Jag skulle ha varit noggrannare med gjutningen och ritningen av skissen. Jag skulle också ha tänkt över mitt arbete lite mer innan jag började rita och måla på masken. 
Jag tyckte att masken blev bra men jag hade kunnat göra det ännu bättre om jag hade varit noggrannare. Jag blev ganska nöjd med mitt arbete. 
Min färdiga mask.

Min skiss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar