onsdag 15 april 2015

Reflektion kring lärande

  1. Jag jobbar bäst ensam för att då koncentrerar jag mig mer och jobbar mer effektivt. Jag jobbar bra i grupp också men det är svårare att koncentrera sig. 
  2. Jag jobbar ungefär lika bra med musik i öronen som utan. När jag har musik i öronen så blir jag inte distraherad av ljuden runt omkring mig men ibland kan jag bli distraherad av musiken också. 
  3. Jag lär mig bäst när jag skriver för hand eftersom jag lär mig stavningen och man vänjer sig vid att skriva olika ord om man pluggar för tex ett prov. Jag lär mig mycket genom att läsa vanliga böcker också, jag lär mig nya ord och vissa kan man lära sig andra saker om också. 
  4. Jag lär mig mest genom att anteckna under en genomgång eftersom då har jag det om jag skulle behöva det sen, men det är svårt att både kunna koncentrera sig på när läraren pratar och samtidigt kunna anteckna det. 
  5. Jag är oftast i klassrummet så jag lär mig nog mest där men om jag hade suttit mer i ett grupprum så tror jag att jag hade kunnat lära mig lika mycket där också. 
  6. Nej
  7. Jag lär mig bäst när jag har sovit ordentligt. 

Jag koncentrerar mig bättre om jag lyssnar på musik för då börjar jag inte prata med andra lika mycket. 

Jag jobbar bra tillsammans med Heidi eftersom vi hjälper varandra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar