torsdag 15 september 2016

Allt för min syster

Jag tycker att barnet gjorde rätt eftersom hon har rätt till sin egen kropp, det är inte hennes föräldrar som får bestämma vad hon ska göra med den. 

Filmen fick mig att tänka lite på döden. 

Jag tänker på hur det kan ha varit för hela familjen, men även för varje enskild person. 

Jag tänker även på hur det skulle kunna ha varit om det hade varit min familj som varit drabbad. 

Jag blir orolig att det ska drabba mig eller någon i min närhet. 

Jag tycker inte att det är okej att man klonar ett barn bara för att få ett identiskt barn som donator. 

Allas liv är lika mycket värda. 

Jag tänker på hur man ska göra för att gå vidare efter att något tragiskt har drabbat en familj. 

En annan sak jag tänker på är hur svårt det måste vara att acceptera att någon i ens närhet var dödssjuk. 


Dessutom stöttade mamman inte sina andra barn så som hon borde ha gjort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar