måndag 29 augusti 2016

Läxa v.35

Skriv ett kort blogginlägg där du skriver ner tre reflektioner om när och hur du övar läsning samt om hur din frukost ser ut. 

När jag läser så ser jag automatiskt bilder framför mig, på ett set som jag föreställer mig att det ser ut i boken. När man frammanar bilder så är det lättare att föreställa sig vad boken handlar om och det är ett lättare sätt att förstå boken. 

Ett annat sätt jag övar läsning är att jag ställer frågor till boken, och tänker mycket på hur olika saker går ihop. Ibland kan jag sitta i ett par minuter och fundera på hur olika meningar går ihop och försöker besvara frågorna med hjälp av boken och vad jag har läst innan. 


Jag brukar inte äta speciellt mycket till frukost, jag brukar vanligtvis bara äta en macka och ibland dricker jag ett glas oboy. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar